Raporun satırbaşları;
- En iyi 100 markanın toplam marka değeri $2 trilyon olarak hesaplanmış; bu da ilk araştırmayla %40 oranında bir artışa denk gelmektedir. 2006 yılındaki toplam marka değeri $1.45 trilyon olarak gerçekleşmiş,
- Bu dönem içinde S&P 500 endeksi %11.5 gerilemişken, bu şirketlerin hisse değerleri ortalamada %18.5 artış göstermiş,
- En hızlı büyümeler teknoloji şirketlerinde görülmekte; örneğin 5 yıl önce listede yer almayan Blackberry, $31 milyar dolarlık marka değeri ile 14.sırada yer almakta,
- Benzer şekilde Apple'ın da marka değeri 5 yıl içerisinde %51 oranında artarak $83 milyara yükselmiş,
- Listenin birinci sırasında yer alan Google, marka değeri %36 oranında büyüme göstererek, $37 milyardan $114 milyara yükselmiş,
- En iyi 100 markanın, ilk 10'unda yer alan şirketleri toplam marka değeri 100 şirketin toplam marka değerinin %35'ini oluşturmakta,
- Bu sene ilk defa BRIC (Brezilya, Rusya, Hindistan, Çin) ekonomilerinin hepsinden listeye girebilen şirketler var. Toplam 13 olan bu sayı, 2006 yılında sadece China Mobile'ın katılımıyla birdi.
- Çin'in arama motoru Baidu, listedeki en büyük ikinci büyümeyi gerçekleştirdi (%62);
- Bir başka Çin firması Petro China'da listeye dahil olan yeni şirketlerden,
- Rusya, Beeline ve MTS markalarıyla, Hindistan ise ICICI bankasıyla listede yer almakta,
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder